۱۳۸۹ تیر ۲۱, دوشنبه

شماره‌ي دوم نافه



دوستان گرامی:
لطف کنید و برای کمک به ما در بهتر شدن نافه، همین جا و یا به آدرس ای میل من نظرتان را بنویسید و بفرستید. همان طور که دیدید برخی از این نظرات در صفحه ی اول هر شماره منتشر می شود و کل نظرات هم برای بررسی در تحریریه ی نافه مورد استفاده قرار می گیرد. سپاس فراوان

شماره‌ي دوم نافه منتشر شد:

در بخش ادبيات اين شماره مي‌خوانيد:
گفت‌وگوي اختصاصي با اورهان پاموك
پرونده‌اي درباره‌ي هوشنگ گلشيري(با گفتارها و مطالبي از يارعلي پورمقدم، ناصر زراعتي، قاضي ربيحاوي، حسين مرتضاييان آبكنار و پويا رفويي)
بخشي از رمان چاپ‌نشده‌ي محمود دولت‌آبادي
پرونده‌اي درباره‌ي ناظم حكمت
پرونده‌اي درباره‌ي كتاب تازه‌ي ضيا موحد
همراه با پرونده‌هايي درباره‌ي رضا امير‌خاني و احمد دهقان- شعر ايران(يدالله رويايي، كامران بزرگ‌نيا، سهند آقايي، محمد آزرم)- شعر جهان (رمانتيك‌هاي فرانسه)- داستان خارجي(مارك تواين، كارمن روگرو، اسلاومير مرژوك)- سفرنامه(محمود حسيني‌زاد، هرمان ملويل)، زندگي‌نامه(علي اشرف درويشيان)، گزارش ادبي(محمد كلباسي)
و...
يادداشت‌هايي از سيمين بهبهاني، ضيا موحد، ليلي فرهادپور

در بخش سينماي اين شماره نيز گفت‌و‌گوهايي با اصغر فرهادي، كيومرث پوراحمد، كيانوش عياري و محمد‌علي صنعتي مي‌خوانيد، به اضافه‌ي پرونده‌هايي درباره‌ي فيلم خشت و آينه، ابتذال در سينماي ايران، رواني آلفرد هيچكاك و...

۹ نظر:

ناشناس گفت...

واقعاً خسته نباشید.
شماره دوم از شماره اول پخته تر بود.
پرونده گلشیری خیلی بهتر از این می توانست باشد. حرف ها تکراری و ستایش های احساسی بود. به نظرم امسال بی بی سی خیلی بهتر برای گلشیری یادبود گرفت.
گفتگو با اورهان پاموک بهترین قسمت این شماره نافه بود. وقتی روی دکه دیدم شوکه شدم که برنده نوبل ادبیات با نشریه ایرانی گفتگو کرده.
داستانی که از محمود دولت آبادی چاپ کرده اید چیز ویژه ای نداشت. قبلاً دو سه قسمت از آن چاپ شده بود و من نمی دانم این رمان قرار است چه بشود.
امیدوارم پاینده باشید.

رضا شهرابی گفت...

خسته نباشید. فقط خواهش می کنم کمی جدی تر باشد این مجله. از پرونده گلشیری هرچند کمی دیرهنگام بود اما یکی دو نکته تازه فهمیدم و آن اینکه آقای آبکنار خیلی تنگ نظرانه به مقوله شاگرد گلشیری بودن نگاه می کنند. به نظرم گفتگوی آقای علیرضا غلامی با اورهان پاموک در بخش ادبیات عالی بود. من دو نسخه از مجله را برای دوستانم توی ترکیه فرستادم تا به همه نشان بدهند. مرسی از همه تان.

حسن گفت...

عالی بود. خسته نباشید

دفتر شعر جوان گفت...

دفتر شعر جوان برگزار می کند : پنجمین نشست از سلسله جلسات چارسوی شعر با حضور دکتر ضیا ء موحد

پنجمین نشست از سلسله جلسات چارسوی شعر با حضور دکتر ضیا ء موحد و با موضوع " پدیدار شناسی شعر" برگزار می شود.
این برنامه در روز دوشنبه 28 تیرماه 1389 از ساعت 30/16 تا 19 در محل دفتر شعر جوان واقع در خیابان دکتر شریعتی ، خیابان شهید کلاهدوز(دولت)، نبش خیابان نعمتی برگزار می شود .
برنامه چارسوی شعر تاکنون میزبان چهره هایی چون دکتر حسین پاینده ، عباس مخبر ، استاد غلامحسین امیرخانی و شمس لنگرودی بوده است و به موضوعاتی چون " ایماژیسم در شعر معاصر " ، " شعر و اسطوره " ، " رابطه تاریخی شعر و خط " و " پرسش های شعر امروز " اختصاص داشته است.

درویش گفت...

اولین چیزی که درباره نافه می توانم بگویم این است که واقعاً گران است. راستش از بیشتر قسمت های مجله خوشم آمد مخصوصاً گفتگو با اورهان پاموک که خیلی جذاب و خواندنی بود. به نظرم می شد عکس های بهتری از پاموک گذاشت. نکته بعدی این است که مطالب روی صفحات سیاه خیلی بد چاپ می شود و اگر امکان دارد این کار را نکنید. راستش شعرهایی هم که در مجله چاپ شده بودند به دلم ننشست. با این حال خسته نباشید

عه تا گفت...

جناب اقای علی مسعودی نیا
با احترام شما را به گردهم ایی نقد و بازخوانی شعری از" علیرضا لبش" دعوت می کنم .نظر شما پرتوی است که مسیری را روشن می کند.

شکوفایی(مینا) گفت...

سلام. تازه گی با نافه آشنا شدم و هنوز نخوندم. انشااله شماره جدید رو میگیرمو نظرم رو میگم. شکوفایی منتظر نظرات شماست.

فراهانی گفت...

با مقاله « ما هنوز فکر نمی کنیم» به روزم منتظر خواندن و نظرتان هستم مرسی

دمادم گفت...

دوستان عزیز خسته نباشید.
نافه به مشهد نمی‌آید. نمی دانم سیستم پخش مشکل دارد یا اصلا در این‌جا توزیع نمی‌شود. اگر برای مشهد هم فرستاده می‌شود لطف کنید و تاریخی که معمولا هر ماه نافه توزیع می‌شود را برایم بنویسید تا بتوانم تهیه کنم.
سپاس